1. Не займайтеся самолікуванням;

2. Не піддавайтеся загальній паніці;

3. Не довіряйте «чудодійним» лікам, які пропонуються недобросовісними особами чи то через мережу Internet, телефоном, у торгівельних точках, чи то у будь-який інший спосіб;

4. Не довіряйте особам, які обіцяють Вас швидко вилікувати за допомогою засобів нетрадиційної медицини, гомеопатії тощо;

5. Не відчиняйте двері до Вашої оселі особам, які пропонують Вам будь-які нібито санітарно-епідеміологічні послуги, як-то «протиковідна» обробка приміщень, автомобілів, одягу, взуття та ін., санітарно-гігієнічні засоби, «антивірусні» освіжувачі повітря та ін.

6. Будьте уважні, коли спілкуєтеся із незнайомими Вам особами (на вулиці, по телефону, по електронній пошті, у месенджерах і т. п.) особливо, якщо вони наполегливо цікавляться Вашим станом здоров’я, фінансовим становищем, нібито проводять соціологічне опитування тощо;

7. Прискіпливо вивчайте інформацію про так звані «ковідні пакети» аналізів, які рясно пропонують медичні лабораторії (більшість аналізів, запропонованих у такому пакеті послуг, можуть бутиособисто Вам не потрібні або дублюватися із іншими призначеними Вам лікарем аналізами, особливо комплексними);

8. За можливості вивчіть ринок діагностичних медичних послуг Вашого населеного пункту;

9. Своєвчасно повідомляйте лікарів про Ваші фінансові можливості, особливо коли Вам пропонується здати цілий «набір» дороговартісних аналізів або наполегливо рекомендуються послуги конкретної медичної лабораторії. Наполягайте на здачі лише необхідних аналізів. При цьому памʼятайте, що низку клінічних аналізів та ПЛР-тести безкоштовно можна здати у поліклініках, де працює Ваш сімейний лікар. Вакцинуватися теж можна безкоштовно як у поліклініках, так і у спеціальних пунктах вакцинації;

10. Отримуйте інформацію про хворобу, її наслідки, способи лікування тільки з перевірених офіційних джерел;

11. Дотримуйтеся інформаційної гігієни — перевіряйте інформацію, особливо негативну, на предмет її правдивості;

12. Переконайтеся, що Ви чи Ваші близькі, рідні, інші особи, які уповноважені представляти Ваші інтереси у лікарні під час госпіталізації спілкуються саме з Вашим лікарем;

13. Не поспішайте із придбанням різних акційних товарів, ліків чи послуг, у тому числі у кредитно-фінансовій сфері, особливо щодо тих речей, які для Вас не є предметами першої необхідності;

14. Сміливо заявляйте про свої права у сфері охорони здоровʼя, але памʼятайте про обовʼязки;

15. Будьте взаємоввічливими із медичним персоналом.

Урядова гаряча лінія 1545

Гаряча лінія МОЗ 0 800 505 201

Контакт-центр МОЗ з питань COVID-19 — 0 800 602 019

Центр громадського здоровʼя — 0 800 505 840

Національна служба здоров’я — 16-77

Повідомити в МОЗ про корупційне правопорушення: anticor@moz.gov.ua, +38(044)200-06-71

Будьте здорові та уважні!