
У цьому дописі ми розповідатимемо про діяльність Інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ), який створений у Лука-Мелешківській громаді, успішно функціонує вже протягом 5 років та нещодавно розширив межі своєї діяльності й на Турбівську та Вороновицьку громади. Інклюзія – це процес реального включення осіб з особливими потребами в активне суспільне життя.
Тільки уявіть, за час роботи Валентини Валентинівни – керівника ІРЦ, кількість дітей, які звернутись до установи зросла майже втричі з 80 до 212 осіб. Збільшення кількості діток зумовлено війною та дистанційним навчанням, яке розпочалось з «коронавірусною» пандемією. Адже поглиблюються проблеми з адаптацією дітей до навчальної діяльності в закладах освіти (садочки та школи). Це означає, що послуги, які надаються ІРЦ є надзвичайно затребуваними та актуальними.
Які ж послуги надає установа? Перед усім це комплексна оцінка та визначення рівня необхідної підтримки та особливих освітніх потреб дитини. Після цього дитині з особливими потребами пропонується усчать у корекційно-розвиткових заняттях, психолого-педагогічний супровід, фахове консультування батьків дитини.
Окрім зазначеного ІРЦ здійснює активну підтримку дітей ВПО; співпрацює з благодійними фондами з метою проведення арттерапевтичних заходів психосоціальної підтримки; надає рекомендації закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку дитини; проводить просвітницьку діяльність по громадах (виїзди в громади з семінарами), в тому числі до Вороновицької та Турбівської; проводить засідання команди психолого-педагогічного супроводу.
Коли варто звернутись до ІРЦ?
• дитина почала пізніше тримати голівку, тягнутися до іграшок, хапати їх, захлинається при смоктанні, із запізненням навчилася сидіти, повзати та ходити;
• до трьох років у дитини не з’явилося мовлення, вона спілкується за допомогою жестів та окремих складів;
• дитина неуважна, казки не слухає, не розуміє їх змісту, погано запам’ятовує вірші;
• у поведінці дитини є моменти, які Вас хвилюють: малюк дуже рухливий, неслухняний або, навпаки, млявий, повільний, у нього повсякчас змінюється настрій;
• у дитини є труднощі в засвоєнні освітньої програми чи навчальних предметів;
• педагоги скаржаться, що у дитини с труднощі в навчанні, конфлікти в класі, агресивність;
• дитина часто відчуває себе втомленою, не бажає вчитись, виконувати домашні завдання, відвідувати школу.
Якщо Ви потребуєте підтримки – неодмінно звертайтесь до Інклюзивно-ресурсного центру Лука-Мелешківської громади. Валентина Валентинівна спільно зі своєю професійною командою неодмінно надасть фахову допомогу.